Thursday, May 10, 2012

Pesan Imam Syafii ..






Aku melihat air menjadi rosak kerana diam tertahan 
Jika mengalir menjadi jernih , jika tidak , akan keruh menggenang .





Singa jika tidak tinggalkan sarang tidak akan dapat mangsa 
Anak panah jika tidak tinggalkan busur tidak akan kena sasaran 






Jika matahari di orbitnya tidak bergerak dan terus diam 
Tentu manusia bosan padanya dan enggan memandang 





Bijih emas bagaikan tanah biasa sebelum digali dari tambang
Kayu gaharu tidak ubahnya seperti kayu biasa 
jika di dalam hutan .






Orang yang berilmu dan beradab tidak akan diam di kampung halaman .
Tinggalkan negerimu dan merantaulah ke negeri orang .
Merantaulah , kau akan dapatkan pengganti dari kerabat dan kawan 
Berlelah-lelahlah , manisnya hidup terasa setelah lelah berjuang .








" Man Jadda Wa Jadda "
siapa bersungguh-sungguh akan berjaya .. 







1 Jun 2012 , 10.55 am .
Selamat Tinggal Kota Kinabalu .
:')







Readers : " Pfttt ! Lambat lagiik !!! " 

4 comments:

Amyra Who said...

panjang umur kita boleh jumpa nanti kat semenanjung. bila tak tahu la hehe

Anis Azziyati Juhari ツ said...

insyaAllah mira ^^
myra tggl kat mna ?

Amyra Who said...

mira stay kat melaka. lpas ni futhering stdy kat melaka juga. hik2, pnjang umur insyaalaah bly jumpa blogger anis yg cantik ni n_n

Anis Azziyati Juhari ツ said...

tak cantik mna pun . ilusi gmbr je smua tu . hihihi . oh melaka ? mmg plan2 nak gi sna nnti msa rya , although takda spupu pn kat sna . insyaAllah :)